ДПІ у Новокодцькому районі інформує

До уваги платників! Оновлено бюджетні рахунки!

У зв’язку із створенням з 01.01.2019 об’єднаних територіальних громад на території Васильковського, Дніпровського, Магдалинівського і Новомосковського районів та внесення змін до Довідника відповідності символу звітності коду класифікації доходів бюджету відповідно до наказу Державної казначейської служби України від 26.12.2018 № 406 оновлено бюджетні рахунки до державного та місцевих бюджетів, які введно в дію з 03 січня 2019 року.

Реквізити оновлених бюджетних рахунків для зарахування надходжень розміщено на суб-сайті «Територіальні органи ДФС у Дніпропетровській області» у розділі «Бюджетні рахунки».

 

Затверджено тимчасовий порядок виконання митних формальностей

Постанова Кабінету Міністрів України від 12 грудня 2018 року № 1077 «Про затвердження Тимчасового порядку виконання митних формальностей під час здійснення митного оформлення транспортних засобів для їх вільного обігу на митній території України та внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 7 вересня 1998 р. № 1388 і від 4 червня 2007 р. № 795» набрала чинності 20.12.2018 (далі – Постанова № 1077).

Відповідно до цієї Постанови митне оформлення транспортних засобів для їх вільного обігу на митній території України, що класифікуються за кодом товарної позиції 8703 згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності та ввезені на митну територію України в період з 0січня 2015 року до дня набрання чинності 25 листопада 2018 року Законом України від 08 листопада2018 року№ 2612-VIII «Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо ввезення транспортних засобів на митну територію України» і перебувають у митних режимах тимчасового ввезення або транзиту, здійснюватиметься, зокрема, з такими особливостями:

► застосування виключно електронної форми декларування транспортних засобів;

►визначення переліку документів, які необхідно подавати митницям; мінімізації строку фізичного перебування автомобілів на митниці з метою зменшення фінансових витрат громадян на оплату послуг стоянки;

► регламентації дій митниці та декларанта у разі перевірки заявленої фактурної вартості оцінюваного транспортного засобу.

Постанову № 1077опубліковано 20.12.2018 вофіційному друкованому виданні«Урядовий кур’єр» № 241.

За запитом органу місцевого самоврядування контролюючі органи

з 01.01.2019 подають звітністьу розрізі джерел доходів

Законом України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» внесено зміни до Податкового кодексу України (далі – ПКУ), зокрема до ст. 12 ПКУ.

Так, п. 12.3 ст. 12 ПКУ доповнено новим п.п. 12.3.3, згідно з яким контролюючі органи відповідно до Бюджетного кодексу України подають органам місцевого самоврядування у розрізі джерел доходів звітність:

► про суми нарахованих та сплачених податків і зборів, суми податкового боргу та надмірно сплачених до місцевих бюджетів податків і зборів на відповідних територіях -щомісячно, не пізніше 10 числа місяця, що настає за звітним;

► про суми списаного податкового боргу; розстрочені і відстрочені суми податкового боргу і грошових зобов’язань платників податків; суми наданих податкових пільг, включаючи втрати доходів бюджету від їх надання -щокварталу, не пізніше 25 днів після закінчення звітного кварталу.

Зазначена звітність по платниках надається контролюючим органом за запитом органу місцевого самоврядування.

Ввезення товарів на митну територію України у міжнародних поштових

та експрес-відправленнях: особливості сплатиПДВ у 2019 році

Законом України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII«Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» внесено зміни до Податкового кодексу України (далі – ПКУ), зокрема зміни стосуються сплати податкових зобов’язань з ПДВ за операціями із ввезення товарів на митну територію України у міжнародних поштових та експрес-відправленнях.

Так, відповідно до оновленого п.п. 191.1.3 п. 191.1 ст. 191 ПКУ сплата податкових зобов’язань з ПДВ у разі ввезення на митну територію України товарів у міжнародних поштових та експрес-відправленнях здійснюється з урахуванням таких особливостей.

При ввезенні на митну територію України товарів, сумарна фактурна вартість яких не перевищує еквівалент 150 євро, для одного одержувача -фізичної особи в одній депеші від одного відправника у міжнародних поштових відправленнях або в одному вантажі експрес-перевізника від одного відправника у міжнародних експрес-відправленнях до контролюючого органу подаються:

● реєстри (тимчасові та додаткові) міжнародних поштових відправлень, складені з урахуванням вимог актiв Всесвітнього поштового союзу, -оператором поштового зв’язку;

● реєстри (тимчасові та додаткові) міжнародних експрес-відправлень -експрес-перевізником;

● митна декларація -фізичними особами у порядку, встановленому Митним кодексом України (далі – МКУ) для фізичних осіб.

Сплата ПДВ, нарахованого у тимчасовому реєстрі, визначеному п.п. 191.1.3                 п. 191.1 ст. 191 ПКУ, здійснюється протягом 30-ти днів з дати оформлення такого реєстру з одночасним поданням додаткового реєстру (додаткових реєстрів).

Дата оформлення тимчасового реєстру засвідчується контролюючим органом у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Сплата ПДВ, нарахованого у митних деклараціях, здійснюється у загальному порядку, визначеному МКУ.

Наявність заборгованості оператора поштового зв’язку, експрес-перевізника із сплати митних платежів та/або пені за такими платежами є підставою для відмови контролюючого органу у прийнятті для митного оформлення нових тимчасових реєстрів міжнародних поштових відправлень, тимчасових реєстрів міжнародних експрес-відправлень до моменту погашення такої заборгованості.

У разі якщо товари, зазначені у тимчасовому реєстрі, визначеному п.п. 191.1.3      п. 191.1 ст. 191 ПКУ, повертаються відправникам за межі митної території України протягом 30-ти днів з дати подання такого тимчасового реєстру, про що зазначається у додатковому реєстрі, нараховані суми ПДВ на такі товари не сплачуються.

Пункт 191.1 ст. 191 ПКУ доповнено новим п.п. 191.1.4, відповідно до якого порядок ведення, форма і формат зазначених у п.п. 191.1.3 п. 191.1 ст. 191 ПКУ реєстрів (тимчасового та додаткового), у тому числі порядок коригування зазначених реєстрів, затверджуються Кабінетом Міністрів України з урахуванням актiв Всесвітнього поштового союзу.

До тимчасового реєстру міжнародних поштових відправлень, тимчасового реєстру міжнародних експрес-відправлень, зокрема, вносяться відомості про:

♦ дату подання тимчасового реєстру; вид відправлення; унікальний номер відправлення; відправника міжнародного відправлення; отримувача міжнародного відправлення; вартість відправлення; загальне найменування товарів, що пересилаються; суму нарахованого ПДВ; відправлення, митне оформлення яких не завершено; дату оформлення тимчасового реєстру.

До додаткового реєстру міжнародних поштових відправлень, додаткового реєстру міжнародних експрес-відправлень, окрім відомостей, що вносяться до тимчасового реєстру міжнародних поштових відправлень, тимчасового реєстру міжнародних експрес-відправлень, додатково вносяться відомості, зокрема, про:

♦ дату подання додаткового реєстру; суму сплаченого ПДВ; повернення міжнародного відправлення відправнику; дату оформлення додаткового реєстру.

При визначенні бази оподаткування ПДВ для товарів, що ввозяться на митну територію України у міжнародних поштових та експрес-відправленнях, у несупроводжуваному багажі, перерахунок іноземної валюти у валюту України здійснюється за курсом валюти, визначеним відповідно до статті 391 ПКУ                       (п.п. 191.1.5 п. 191.1 ст. 191 ПКУ). Норми набрали чинності з 01.01.2019.

З початку 2019 року стартувала кампанія декларування

громадянами доходів, одержаних у минулому році

Декларувати свої доходи – це конституційний обов’язок громадян (ч.2 ст. 67 Конституції України).

Відповідно до норм Податкового кодексу України (далі – ПКУ) громадяни, які подають податкові декларації про майновий стан і доходи (далі – декларація) розподіляються на дві категорії: особи, які зобов’язані подати річну декларацію та особи, якімають право подати декларацію.

Податкова декларація подається платниками податків за місцем своєї податкової адреси в один із таких способів (за вибором):

-особисто або уповноваженою на це особою;

- надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;

- засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу.

Звертаємо увагу,що у разі надсилання податкової декларації поштою, платник податку зобов’язаний здійснити таке відправлення не пізніше ніж за п’ять днів до закінчення граничного строку подання податкової декларації, а при поданні податкової декларації в електронній формі, – не пізніше закінчення останньої години дня, в якому спливає такий граничний строк.

При направленні декларації засобами електронного зв’язку громадяни можуть скористатися новим електронним сервісом в «Електронному кабінеті», який передбачає часткове автоматичне заповнення декларації на підставі облікових даних платника, відомостей щодо нарахованих (виплачених) доходів, наявних в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків та відомостей щодо об’єктів нерухомого (рухомого) майна.

Звертаємо увагу, у 2018 році до ПКУвнесені зміни, якими розширено коло платників, які зобов’язані та/або мають право подати декларацію.

Так, зобов’язані включити до річної податкової декларації та самостійно сплатити установлені ПКУподатки та збори отримувачі винагород та інших виплат, нарахованих (виплачених) відповідно до умов цивільно-правового договору у разі, якщо такі доходи отримані від фізичних осіб - платників єдиного податку четвертої групи (п.п. 164.2.2 п. 164.2 ст. 164 ПКУ).

Протягом 2019 року мають право подати декларацію з метою отримання податкової знижки громадяни, які понесли витрати:

●на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти такого платника податку та/або члена його сім'ї першого ступеня споріднення (п.п. 166.3.3 п. 166.3 ст. 166 ПКУ);

●у вигляді орендної плати за договором оренди житла (квартири, будинку), оформленим відповідно до вимог чинного законодавства, у разі якщо такий платник має статус внутрішньо переміщеної особи та за умови дотримання вимог, встановлених Кодексом (п.п. 166.3.9 п. 166.3 ст. 166 ПКУ).

Інформація розміщена на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням http://sfs.gov.ua/deklaruvannya-dohodiv-gromadyan/informatsiyni-povidomlennya/ 362700.html

Оновлено спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення

для формування та подання звітності

ДФС Україниоприлюднено повну версію спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності» 1.27.0.0станом на 27.12.2018 року, при цьому всі персональні довідники та налаштування користувача залишаються незмінними.

Перелік змін та доповнень (версія 1.27.0.0) (станом на 27.12.2018)

Нові версії документів:

З метою удосконалення існуючих електронних сервісів для платників податків додано наступні форми:

F/J1300105–Запит щодо отримання відомостей з Єдиного реєстру податкових накладних;

F/J1400105–Витяг з Єдиного реєстру податкових накладних;

F/J1300203–Запит про отримання витягу щодо стану розрахунків з бюджетами та цільовими фондами за даними органів ДФС;

F/J1400203–Витяг з інформаційної системи органів ДФС щодо стану розрахунків платника з бюджетом та цільовими фондами.

Коригування існуючих форм, шаблонів та даних:

Довідники вводу:

1.spr_sti.xml – довідник податкових інспекцій –станом на 27.12.2017.

2. У довіднику термінів видалено періоди подачі за 2013 рік та додано терміни подачі на 2019 рік.

Інформацію розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням

http://sfs.gov.ua/elektronna-zvitnist/spetsializovane-klientske-program/

Ліквідація платника податків:

документи, пов’язані зі сплатою податків і зборів, передаються до архіву

Платники податків зобов’язані забезпечити зберігання документів, визначених                  п. 44.1 ст. 44 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – ПКУ), а також документів, пов’язаних із виконанням вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом не менш як 1095 днів (2555 днів – длядокументів та інформації, необхідної для здійснення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням відповідно до ст. 39 ПКУ) з дня подання податкової звітності, для складення якої використовуються зазначені документи, а в разі її неподання - з передбаченого ПКУ граничного терміну подання такої звітності.

З 01.01.2019 відповідно до Закону України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII«Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» у разі ліквідації платника податків документи, визначені п. 44.1 ст. 44 ПКУ, за період діяльності платника податків не менш як 1095 днів (2555 днів -для документів та інформації, необхідної для здійснення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням відповідно до ст. 39 ПКУ), що передували даті ліквідації платника податків, в установленому законодавством порядку передаються до архіву (п. 44.3 ст. 44 ПКУ).

До уваги платників ПДВ!

Не відносяться до податкового кредиту суми ПДВ, сплаченого (нарахованого) у зв’язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними/розрахунками коригування до таких податкових накладних (далі – ПН/РК) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими п.201.11 ст.201 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – ПКУ).

У разі коли на момент перевірки платника ПДВконтролюючим органом суми ПДВ, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними у абзаці першому цього пункту документами, платник ПДВнесе відповідальність відповідно до ПКУ.

ПН, отримані з Єдиного реєстру податкових накладних(далі – ЄРПН), є для отримувача товарів/послуг підставою длянарахування сум ПДВ, що відносяться до податкового кредиту.

У разі якщо платник ПДВне включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму ПДВна підставі отриманих ПН/РК, зареєстрованих в ЄРПН, таке право зберігається за ним протягом 1095 календарних днів з дати складення ПН/РК.

 

Суми ПДВ, сплачені (нараховані) у зв’язку з придбанням товарів/послуг, зазначені в ПН/РК, зареєстрованих в ЄРПНз порушенням строку реєстрації, включаються до податкового кредиту за звітний податковий період, в якому зареєстровано ПН/РКв ЄРПН, але не пізніше ніж через 1095 календарних днів з дати складення ПН/РК, у тому числі для платників ПДВ, які застосовують касовий метод.

Слід зазначити, що з 01.01.2019 відповідно до Закону України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII«Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» до податкового кредиту не відносяться  суми ПДВ, сплаченого (нарахованого) відповідно до п.п. 191.1.2 п. 191.1 ст. 191 ПКУ оператором поштового зв'язку, експрес-перевізником (п. 198.6. ст. 198 ПКУ).

Дніпропетровська митниця ДФС повідомляє

09 січня 2019 року набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 21.12.2018 № 1075 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 20 вересня 2012 року № 1011»(далі – Наказ № 1075), якимвнесено зміни до деяких відомчих класифікаторів інформації з питань державної митної справи, що використовуються у процесі оформлення митних декларацій.

Наказ№ 1075 оприлюднено на офіційному веб-порталі ДФС України 29 грудня 2018 року за посиланням http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/mitne-zakonodavstvo/ nakazi/73118.html

До уваги платників податку на прибуток!

ДФС України з метою належного адміністрування податку на прибуток підприємств та забезпечення податкового контролю листом від 04.01.2019                                          № 357/7/99-99-15-02-01-17 (далі – Лист № 357) повідомила наступне.

З 14 грудня 2018 року набув чинності наказ Міністерства фінансів України від 19.10.2018 № 842 «Про затвердження Змін до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств», зареєстрований у Міністерстві юстиції України                            15.11.2018 за № 1303/32755 (далі – Наказ № 842).

Наказ № 842 виданий з метою реалізації положень законів України від                            07 листопада 2017 року № 2176 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо державної підтримки кінематографії в Україні» та від 07 грудня 2017 року                            № 2245 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у                2018 році», які набули чинності з 01.01.2018.

Наказом № 842 внесенозміни до основної частини деклараціїз податку на прибуток (далі –декларація) та оновленоредакції додатків до декларації. 

Так, зокрема, Розділ «Різниці, які виникають при здійсненні фінансових операцій (ст.140 розділуIIIПодаткового кодексу України)»оновлено різницями:

●на які збільшується фінансовий результат до оподаткування:

►рядок 3.1.6.1 – сума 30 відс. вартості товарів, у тому числі необоротних активів, робіт та послуг, придбаних у нерезидентів (у тому числі пов’язаних осіб –нерезидентів), зареєстрованих у державах (на територіях), включених до переліку держав (територій), затвердженого Кабінетом Міністрів України відповідно до                      п.п. 39.2.1.2 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) у (п.п. 140.5.4 п. 140.5 ст. 140 ПКУ);

►рядок 3.1.6.2 – сума 30 відс. вартості товарів, у тому числі необоротних активів, робіт та послуг, придбаних у нерезидентів, організаційно-правова форма яких включена до переліку, затвердженого Кабінетом Міністрів України відповідно до п.п. «г» п.п. 39.2.1.1 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 ПКУ, які не сплачують податок на прибуток (корпоративний податок), у тому числі податок з доходів, отриманих за межами держави реєстрації таких нерезидентів, та/або не є податковими резидентами держави, в якій вони зареєстровані як юридичні особи         (п.п. 140.5.4 п. 140.5 ст. 140 ПКУ);

►рядок 3.1.7 –розмір різниці між вартістю придбання товарів, у тому числі необоротних активів, робіт, послуг, та вартістю, визначеною виходячи з рівня ціни, визначеної за принципом «витягнутої руки» (п.п. 140.5.4 п. 140.5 ст. 140 ПКУ);

►рядок 3.1.10.1 – сума повної або часткової компенсації один раз на календарний рік вартості путівок на відпочинок, оздоровлення та лікування на території України платника податку та/або його дітей віком до 18 років, якщо така компенсація відповідно до ПКУне включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу фізичної особи –платника податку на доходи фізичних осіб (п.п. 140.5.10 п. 140.5 ст. 140 ПКУ);

►рядок 3.1.13 – сума витрат, понесених платником податку у поточному звітному періоді за рахунок раніше отриманих субсидій для повернення частини кваліфікованих витрат відповідно до Закону України «Про державну підтримку кінематографії в Україні», але не більше суми такої субсидії, здійснених при виробництві (створенні) фільму та включених до складу витрат поточного звітного періоду відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності(п.п. 140.5.13 п. 140.5 ст. 140 ПКУ;

►рядок 3.1.14–сума коштів або вартості товарів, виконаних робіт, наданих послуг, безоплатно перерахованих (переданих) протягом звітного (податкового) року суб’єктам сфери фізичної культури і спорту, а саме дитячо-юнацьким спортивним школам, центрам олімпійської підготовки, школам вищої спортивної майстерності, центрам фізичної культури і спорту інвалідів, спортивним федераціям з олімпійських видів спорту, що є неприбутковими організаціями, внесеними до Реєстру неприбуткових установ та організацій, на дату такого перерахування коштів, передачі товарів, робіт, послуг у розмірі, що перевищує 8 відс.оподатковуваного прибутку попереднього звітного року (п.п. 140.5.14 п. 140.5 ст. 140 ПКУ);

●на яку зменшується фінансовий результат до оподаткування:

►рядок 3.2.5 – сума субсидій, отриманих платником податку – суб’єктомкінематографії України для повернення частини кваліфікованих витрат відповідно до Закону України «Про державну підтримку кінематографії в Україні», здійснених при виробництві (створенні) фільму та включених до складу доходів звітного періоду відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності (п.п. 140.4.4 п. 140.4 ст. 140 ПКУ).

Враховуючи, що видання наказу № 842 обумовлено змінами з 01.01.2018 в оподаткуванні податком на прибуток підприємств, які впливають на показники бюджету поточного року, платникам податку на прибуток підприємств за базовий звітний (податковий) період – 2018 рік рекомендовано подавати податкову декларацію за оновленою формою.

Більш детальніше про заповнення декларації у Листі № 357, який розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/73122.html

Ввезли авто за зниженими ставками акцизу: сплата акцизного податку

при відчуженні протягом 365 днів цього транспортного засобу

ДФС України листом від 29.12.2018 № 40672/7/99-99-19-01-01-17 (далі – лист № 40672) щодо справляння акцизного податку за повною ставкою у разі відчуження протягом 365 днів транспортного засобу, ввезеного за зниженими ставками акцизного податку, проінформувала про наступне.

Відповідно до абзацу сьомого п.15 підрозділу 5 «Перехідних положень» Податкового кодексу України (далі – ПКУ)(уредакції, щодіяла до 25.11.2018) у разі відчуження протягом 365 днів з дня реєстрації транспортних засобів, при ввезенні яких були застосовані ставки акцизного податку, визначені цим пунктом, платник акцизного податку зобов’язаний сплатити акцизний податок за такі транспортні засоби за ставками, встановленими ст.215 ПКУ.

Пунктом 8Закону України від 08 листопада 2018 року №2611-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів» п.15 підрозділу 5 розділуХХ «Перехідні положення» ПКУ виключено.

Згідно з частиною першою ст. 3 Митного кодексу України (далі – МКУ) при здійсненні митного контролю та митного оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України, застосовуються виключно норми законів України та інших нормативно-правових актів з питань державної митної справи, чинні на день прийняття митної декларації органом доходів і зборів України.

Норми законів України, які пом’якшують або скасовують відповідальність особи за порушення митних правил, передбачені МКУ, мають зворотну дію в часі, тобто їх норми поширюються і на правопорушення, вчинені до прийняття цих законів. Норми законів України, які встановлюють або посилюють відповідальність за такі правопорушення, зворотної дії в часі не мають (частина третя статті 3 МКУ).

Відповідно до ст. 58 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом’якшують або скасовують відповідальність особи.

Таким чином у разі, якщо при митному оформлені транспортних засобів були застосовані знижені ставки акцизного податку із зобов’язанням сплатити акцизний податок у разі відчуження протягом 365 днів з дня реєстрації цих транспортних засобів, у зв’язку з виключення норми п.15 підрозділу 5 розділу ХХ «Перехідних положень» ПКУ таке зобов’язання в частині сплати акцизного податку за повними ставками на сьогодні відсутнє.

Лист № 40672 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за писиланням http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/ 73117.html

Проведення операції Об’єднаних сил:

застосування фінансових санкцій у 2019 році 

На період проведення антитерористичної операції, а з 01.01.2019 та/або здійснення заходів із забезпечення проведення операції Об’єднаних сил (ООС) для платників податків, місцезнаходженням (місцем проживання) яких станом на 14 квітня 2014 року була тимчасово окупована територія та/або територія населених пунктів на лінії зіткнення і які станом на 01 січня 2017 року не змінили своє місцезнаходження (місце проживання) із зазначених територій на іншу територію України:

1) зупиняється нарахування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) та/або пені за несвоєчасне погашення визначених станом на 14 квітня 2014 року грошових зобов’язань;

2) зупиняється застосування норм статей 59, 60 (в частині податкових вимог),  87 – 101 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Відлік строку давності, визначений ст.102 ПКУ, зупиняється на період, протягом якого до платників податків, зазначених у п. 38.2 підрозділу 10 розділу ХХ ПКУ, не застосовувалися заходи стягнення, передбачені статтями 59, 60, 87 –101 ПКУ.

Норми п. 38.2 підрозділу 10 розділу ХХ ПКУне застосовуються:

● з дати реєстрації зміни місця проживання фізичною особою – платником податків і переселення на іншу територію України на постійне місце проживання, місце проживання внутрішньо переміщеної особи та проведення реєстраційної дії щодо зміни місця проживання фізичної особи – підприємця;

● з дати реєстрації зміни місцезнаходження юридичної особи на іншу територію України.

Зазначені зміни внесені до п. 38.2 підрозділу 10 розділу ХХ ПКУ Законом України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII«Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів».

За підсумками 2018 року від платників Дніпропетровщини до бюджетів усіх рівнів надійшло понад 92,6 млрд грн податків і митних платежів та більше 13,5 млрд грн ЄСВ

Протягом 2018 року органами ДФС у Дніпропетровській області забезпечено до бюджетів усіх рівнів (із врахуванням Дніпропетровського управління офісу                    ВПП ДФС та Дніпропетровської митниці ДФС) 92 млрд 619,4 млн грн, що на                    16 млрд 293,7 млн грн, або на 21,3 % більше, ніж за дванадцять місяців 2017 року. Про це проінформувала керівник ГУ ДФС у Дніпропетровській області                     Оксана Томчук.

Так, до загального фонду державного бюджету в минулому році мобілізовано    68 млрд 425,5 млн грн, що на 12 млрд 630 млн грн або на 22,6% більше, ніж у позаминулому році.

Місцеві бюджети Дніпропетровщини впродовж січня – грудня 2018 року отримали 24 млрд 194 млн гривень. Це на 3 млрд. 663,8 млн грн, або на 17,8% більше фактичних надходжень 2017 року. Надходження у місцеві бюджети м.Дніпра складають 45% надходжень по області. У минулому році місцева казна обласного центру отримала від суб’єктів господарювання та громадян 10млрд 895,4 млн грн, що на 1 млрд 818,4 млн грн, або на 20,3 % більше, ніж у січні – грудні 2017 року.

Єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за підсумками 2018 року зібрано 13 млрд 578,1 млн гривень. Порівняно з 2017 роком надходження зросли на 20,3%, або на 2 млрд 294,6 млн гривень.

Оновлено Державний реєстр РРО

ДФС Українинаказом від 04.01.2019 № 8затвердила новийДержавний реєстр реєстраторів розрахункових операцій (далі – Реєстр).

Оновлений Реєстр містить перелік реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО), дозволених до первинної реєстрації, а також первинна реєстрація яких заборонена і включає 94 РРО, дозволених до первинної реєстрації.

Окремо наводиться перелік РРО, виключених з Реєструу 2016–2018 роках, експлуатація яких не дозволяється. Таких РРО 7.

Водночас визнано таким, що втратив чинність, наказ ДФС України від 22.10.2018 № 688.

Оновлений Реєстр розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням http://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/reestri/320822.html

Затверджено нову форму і зміст фіскального чеку з обміну валюти

Національний банк України постановою від 04 січня 2019 року № 16 «Про документ для обліку та реєстрації валютно-обмінних операцій» (далі – Постанова № 16) встановив, що під час здійснення валютно-обмінних операцій форма і зміст розрахункового документа, який друкується реєстратором розрахункових операцій та застосовується для обліку та реєстрації валютнообмінних операцій    (далі – розрахунковий документ РРО) уповноваженої установи (крім банку), пункту обміну іноземної валюти уповноваженої установи та квитанції/чека, що формуються платіжним пристроєм уповноваженої установи (крім банку), повинні відповідати вимогам Положення про форму та зміст розрахункових документів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 № 13, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 11 лютого 2016 року за № 220/28350 (зі змінами), та мають додатково містити таку інформацію: назву операції (купівля, продаж, обмін іноземної валюти, операція сторно); назву і код прийнятої валюти; суму прийнятої валюти; курс, крос-курс; назву і код валюти до видачі; суму валюти до видачі; суму комісії; дані про клієнта (прізвище, ім’я та по батькові (за наявності) фізичної особи); додаткові реквізити, необхідні для проведення валютно-обмінних операцій.

Дані про клієнта заповнюються лише під час здійснення валютнообмінної операції на суму (в еквіваленті), що дорівнює чи перевищує розмір, установлений для фінансових операцій, що підлягають обов’язковому фінансовому моніторингу згідно із законодавством України у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму чи фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення.

Водночас розрахунковий документ РРО додатково повинен містити такі реквізити: підпис клієнта (проставляється, якщо сума валютно-обмінної операції дорівнює або перевищує в еквіваленті суму, зазначену вище); підпис працівника уповноваженої установи, яка отримала відповідну ліцензію НБУ;відбиток штампа.

Постанова № 16 опулікована на сайті офіційногоІнтернет-представництваНаціонального банку України 04.01.2019 і набирає чинності з дня введення в діюЗакону України від 21 червня 2018 року № 2473-VIII«Про валюту і валютні операції», а саме:07 лютого 2019 року.

Права контролюючого органу, який проводить перевірку

з питань дотримання платником податків принципу «витягнутої руки»

Контролюючий орган, який проводить перевірку з питань дотримання платником податків принципу «витягнутої руки», має право:

а) надсилати запити про надання документів (інформації) щодо контрольованої операції іншим платникам податків відповідно до п. 73.3 ст.73 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), які є сторонами контрольованої операції, що перевіряється, або були задіяні в ланцюгу постачання товарів (робіт, послуг, інших об’єктів цивільних прав), що є предметом контрольованої операції.

У разі ненадання платниками податків, зазначеними у підпункті «а»цього підпункту, документів (інформації) на запит контролюючого органу, який проводить перевірку з питань дотримання платником податків принципу «витягнутої руки», та/або надання неповної інформації контролюючий орган має право провести зустрічну звірку таких платників податків у порядку, передбаченому п. 73.5 ст. 73 ПКУ;

б) проводити опитування посадових осіб та/або працівників платників податків, які є сторонами контрольованої операції. Платники податків зобов’язані забезпечити можливість посадовим особам, які проводять перевірку з питань дотримання платником податків принципу «витягнутої руки», провести опитування відповідних посадових осіб або працівників;

в) надсилати запити компетентним органам іноземних держав щодо предмета та обставин здійсненняконтрольованої операції та/або щодо господарської діяльності та фінансової звітності нерезидента -сторони контрольованої операції;

г) проводити зустрічі з платником податків (уповноваженими ним особами) для обговорення методології визначення відповідності умов контрольованих операцій принципу «витягнутої руки», застосованої контролюючим органом під час перевірки.

Норми визначені оновленим відповідно до Закону України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII«Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів»п.п. 39.5.2.13п.п. 39.5.2 п. 39.5 ст. 39 ПКУ та діють з 01.01.2019.

Сума страхової виплативідстраховиканерезидентаз 01.01.2019

не включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу

До загального місячного (річного) оподатковуваного доходуплатника податку на доходи фізичних осіб (далі – податок) не включається сума страхової виплати, страхового відшкодування або викупна сума, отримана платником податку за договором страхування від страховика–резидента, а з 01.01.2019або страховиканерезидента, іншого ніж довгострокове страхування життя (у тому числі страхування довічних пенсій) та недержавне пенсійне забезпечення, у разі виконання таких умов:

а) під час страхування життя або здоров’я платника податку у разі:дожиття застрахованої особи до дати чи події, передбаченої договором страхування життя, чи досягнення віку, передбаченого таким договором;викупна сума в частині, що не перевищує суму внесених страхових платежів за договором страхування життя, іншого, ніж довгострокове страхування життя;в разі страхового випадку –факт заподіяння шкоди застрахованій особі повинен бути належним чином підтверджений. Якщо застрахована особа помирає, сума страхової виплати, яка належить вигодонабувачам або спадкоємцям, оподатковується за правилами та ставками, встановленими для оподаткування спадщини (вигодонабувач прирівнюється до спадкоємця);

б) під час страхування майна сума страхового відшкодування не може перевищувати вартість застрахованого майна, визначену за звичайними цінами на дату укладення страхового договору, збільшену на суму сплачених страхових платежів (страхових внесків, страхових премій);

в) під час страхування цивільної відповідальності сума страхового відшкодування не може перевищувати розмір шкоди, фактично заподіяної вигодонабувачу (бенефіціару), яка визначається за звичайними цінами на дату такої страхової виплати;

Норми п.п. 165.1.27 п. 165.1 ст. 165 ПКУ оновлено відповідно до ЗаконуУкраїни від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII«Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів».

ДФС запроваджено новий електронний сервіс в «Електронному кабінеті»

У рамках деклараційної кампанії – 2019 з метою підвищення рівня добровільності декларування доходів громадян, підвищення якості адміністрування, ДФС України запроваджено новий електронний сервіс в «Електронному кабінеті» у частині часткового заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи на підставі облікових даних платника, відомостей щодо нарахованих (виплачених) доходів, наявних в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, та відомостей щодо об’єктів нерухомого (рухомого) майна.

Зазначений сервіс часткового попереднього заповнення декларації надасть можливість платникам податків:

► скоротити час і витрати на подання звітності;

► мінімізувати помилки при заповненні декларації;

► надати копії первинних документів як додаток до декларації в онлайн режимі.

Скористатись зазначеним сервісом зможуть особи, які мають особистий ключ електронного цифрового підпису, зокрема: АЦСК ІДД ДФС; АЦСК АТ КБ «ПРИВАТБАНК»; АЦСК ПАТ «УкрСиббанк»; АЦСК АТ «Ощадбанк»; АЦСК «MASTEKЕY»;ТОВ «АРТ-МАСТЕР» ; АЦСК ТОВ «КС»; АЦСК ДП «УСС»; АЦСК «ТОВ «Алтерсайн»; АЦСК ДП «Український інститут інтелектуальної власності»тощо.

Інформація щодо використання нового сервісу розміщена у банері «ДЕКЛАРАЦІЙНА КАМПАНІЯ 2019» на головній сторінці субсайту «Територіальні органи ДФС у Дніпропетровській області» за посиланням http://dp.sfs.gov.ua/ deklaruvannya-dohodiv-gromadyan-2019/informatsiyni-/363693.html

Понад 13,5 млрд грн єдиного внеску сплатили мешканці

Дніпропетровської області у минулому році

Протягом 2018 року органи фіскальної служби Дніпропетровщини забезпечили надходження єдиного соціального внеску на загальну суму 13 млрд 578 млн гривень.

За словами заступника начальника Головного управління ДФС у Дніпропетровській області Ірини Сікіріної, це на 2 млрд 294,4 млн грн більше, ніж за 2017 рік.

При цьому, лише у грудні минулого року платники єдиного внеску регіону перерахували на рахунки Держказначейства 1 млрд 378,4 млн грн, що на 178,9 млн грн більше, ніж в останньому календарному місяці 2017 року.

В середньому щомісяця у 2018 році страхувальники Дніпропетровщини сплачували 1 млрд 131,5 млн грн ЄСВ.

ДФС введено у дію нові коди бюджетної класифікації

ПДФО та військового збору

Для належного ведення оперативного обліку податку (збору) ДФС України введено у дію нові коди бюджетної класифікації:

●11010501 – «податок на доходи фізичних осіб, що сплачується фізичними особами, які не підлягають обов’язковому декларуванню»;

●11011001 – «військовий збір, що сплачується за результатами декларування».

Отже, відтепер:

І. Платник податку – фізична особа, яка відповідно до розділу IV Податкового кодексу України зобов’язана сплатити податок, але звільнена від подання декларації (при нотаріальному посвідченні договорів та/або при видачі свідоцтв про право на спадщину тощо), сплачує:

-податок за кодом бюджетної класифікації«11010501»– «податок на доходи фізичних осіб, що сплачується фізичними особами, які не підлягають обов’язковому декларуванню»;

- військовий збір за кодом бюджетної класифікації«11011000»– «військовий збір».

ІІ. Платник податку – фізична особа, яка зобов’язана подати декларацію, визначити та сплатити свої податкові зобов’язання, сплачує:

-податок за кодом бюджетної класифікації«11010500»– «податок на доходи фізичних осіб, що сплачується фізичними особами за результатами річного декларування»;

-військовий збір за кодом бюджетної класифікації«11011001»– «військовий збір, що сплачується за результатами декларування».

Інформацію розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням http://sfs.gov.ua/media-tsentr/novini/363577.html

Про деякі новації податкового законодавства,

які почали діяти з 01 січня 2019 року

ДФС України листом від 27.12.2018 № 40351/7/99-99-14-03-03-17 «Щодо внесення змін до окремих норм Податкового кодексу України» (далі –                              Лист № 40351) повідомила, що Законом України від 23 листопада 2018 року                       № 2628-VIIІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» (далі – Закон № 2628) були внесені до Податкового кодексу України (далі – ПКУ) зміни, які набули чинності з 01 січня 2019 року.

Зміни, зокрема, дещо змінюють порядок врегулювання спірних питань та прийняття податкових повідомлень-рішень за результатами перевірок платників податків.

Так, збільшено з п’яти до десяти робочих днів з дня, наступного за днем отримання акта (довідки), передбачений абзацом другим п.44.7 ст.44 та п.86.7                    ст.86 ПКУтермін, протягом якого платник податків має право подати до контролюючого органу заперечення до акта (довідки) перевірки та/або додаткові документи, які підтверджують показники, відображені таким платником у податковій звітності.

У зв’язку з цим, збільшено з десяти до п’ятнадцяти робочих днів (з дня, наступного за днем вручення платнику податків, його представнику або особі, яка здійснювала розрахункові операції, акта перевірки) термін прийняття податкових повідомлень-рішень за результатами перевірок (п. 86.8 ст.86 ПКУ).

В той же час, за наявності заперечень посадових осіб платника податків до акта перевірки та/або додаткових документів, поданих у порядку, визначеному п. 44.7                ст. 44 ПКУ, податкове повідомлення-рішення, як і раніше, приймається з урахуванням висновку про результати розгляду заперечень до акта перевірки та/або додаткових документів – протягом трьох робочих днів, наступнихза днем розгляду заперечень та/або додаткових документів і надання (надсилання) письмової відповіді платнику податків.

При цьому, до внесення відповідних змін до Порядку оформлення результатів документальних перевірок дотримання законодавства України з питань державної митної справи, податкового, валютного та іншого законодавства платниками податків –юридичними особами та їх відокремленими підрозділами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 20.08.2015 № 727, зареєстрованому у Міністерстві юстиції України 26.10.2017 за № 1300/27745 (зі змінами), норми розділу V якого діють в частині, що не суперечить ПКУ.

Крім того, Законом № 2628 збільшено з десяти календарних до десяти робочих днів передбачений п.56.3 ст.56 ПКУтермін, протягом якого може бути подана скарга для оскарження в адміністративному порядку прийнятих контролюючими органами податкових повідомлень-рішень.

При цьому, слід звернути увагу на те, що передбаченіп.57.3. ст.57 ПКУграничні терміни сплати нарахованих контролюючим органом сум грошових зобов’язань не змінилися. Так, відповідно до цього пункту, у разі визначення грошового зобов’язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 –54.3.6 п.54.3 ст.54 ПКУ, платник податків зобов’язаний сплатити нараховану суму грошового зобов’язання протягом 10календарнихднів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягомтакого строкутакий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов’язання платник податків зобов’язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

Крім того слід врахувати, що Законом№ 2628 продовжено дію норм п.п.38.11 п.38 підрозділу 2 розділу ХХПКУ, які пов’язані зі спеціальними правилами для підтвердження даних, визначених у податковій звітності суб’єктами господарювання, що здійснювали діяльність на тимчасово окупованій території та/або території населених пунктів на лінії зіткнення і не можуть пред’явити первинні документи, на підставі яких здійснюється облік доходів, витрат та інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань на період здійснення заходів із забезпечення проведення операції Об’єднаних сил (ООС).

Лист № 40351 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/73128.html

Інтернет-конференція начальника управління комунікацій ГУ ДФС у Дніпропетровській області Манушак Осипової на тему «Новації податкового законодавства 2019 року»

Питання 1. Добрий день!

У мене таке питання: з нового року змінюється розмір мінімальної зарплати і прожиткового мінімуму. На які показники, пов’язані зі сплатою податків і зборів, впливають ці зміни?

Відповідь. Вітаю!

Зміна розміру мінімальної зарплати і прожиткового мінімуму для працездатної особи (далі – прожитковий мінімум) впливає на ті показники, що встановлюються Податковим кодексом України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – Кодекс) залежно від їх розмірів на 1 січня звітного податкового року.

Так, наприклад, на:

- розмір податкової соціальної пільги та розмір доходу, до якого вона застосовується, які розраховуються у залежності від розміру прожиткового мінімуму (у розрахунку на місяць), встановленому законом на 1 січня звітного податкового року.

У 2019 році розмір доходу, до якого застосовується податкова соціальна пільга, дорівнює 2 690,00 грн, а розмір податкової соціальної пільги для будь-якого платника податку – 960 грн 50 коп.;

- неоподатковувану граничну норму добових витрат для відрядження, не підтверджених документально (встановлюється у залежності від розміру мінімальної заробітної плати, визначеної законом на 1 січня податкового (звітного) року).

У 2019 році сума добових не повинна перевищувати 417 грн 30 коп.;

- ставки єдиного податку, які встановлюються у відсотках до розміру прожиткового мінімума для платників 1-ої групи (до 10 % прожиткового мінімума, тобто до 192 грн 10 коп.) та до розміру мінімальної заробітної плати для платників   2-ої групи (до 20 % мінімальної заробітної плати, тобто до 834 грн 60 коп.), визначених законом на 1 січня податкового (звітного) року;

- ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, що встановлюються у залежності від розміру мінімальної заробітної плати, визначеної законом на 1 січня податкового (звітного) року;

- ставки збору за місця для паркування (встановлюються у залежності від розміру мінімальної заробітної плати, визначеної законом на 1 січня податкового (звітного) року);

- середньоринкову вартість легкового автомобіля, який оподатковується транспортним податком (встановлюється у залежності від розміру мінімальної заробітної плати, визначеної законом на 1 січня податкового (звітного) року).

У 2019 році вартість легкового авто повинна перевищувати 1 мільйон 564 тисячі 875 гривень;

- неоподатковувану вартість дарунків (а також призів переможцям і призерам спортивних змагань), за винятком грошових виплат у будь-якій сумі (встановлюється у залежності від розміру мінімальної заробітної плати, визначеної законом на 1 січня податкового (звітного) року).

У 2019 році – 1 043 грн 25 коп.;

- неоподатковувану суму заборгованості за укладеним цивільно-правовим договором, за якою минув строк позовної давності, (встановлюється у залежності від розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленому законом на 1 січня звітного податкового року).

У 2019 році – не більше 960 грн 50 копійок.

Питання 2. Добрий день!

Мене цікавить питання оподаткування ПДВ з 2019 року посилок, які отримуються із-за кордону.

Відповідь. Добрий день!

Закон України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» (далі – Закон № 2628) передбачає, зокрема зміни щодо ввезення товарів на митну територію України у міжнародних поштових та експрес-відправленнях.

Так, змінами, внесеними Законом № 2628, передбачено:

► доповнення статті 180 пунктом 180.2¹ Кодексу такого змісту:

особою, відповідальною за сплату до бюджету податку на додану вартість, нарахованого при ввезенні товарів на митну територію України у міжнародних поштових та експрес-відправленнях, є оператор поштового зв’язку, експрес-перевізник, якщо митне оформлення товарів здійснюється таким оператором поштового зв’язку, експрес-перевізником.

► нову редакцію пункту 180.3 статті 180 Кодексу, відповідно до якої особи, зазначені у пункті 180.21 цієї статті, мають права, виконують обов’язки та несуть відповідальність, передбачену законом, як платники ПДВ;

► викладення у новій редакції назви статті 191 Кодексу і пункту 191.1 до неї, який визначає особливості оподаткування операцій з ввезення на митну територію України товарів у міжнародних поштових та експрес-відправленнях, у несупроводжуваному багажі.

Внесеними змінами визначено порядок сплати податкових зобов’язань з ПДВ у разі ввезення на митну територію України товарів у міжнародних поштових та експрес-відправленнях (підпункт 191.1.3 Кодексу), а також особливості оформлення тимчасових і додаткових реєстрів міжнародних поштових відправлень/міжнародних експрес-відправлень (підпункт 191.1.4 Кодексу). Також підпунктом 191.1.2 пункту 191.1 Кодексу визначено, що датою виникнення податкових зобов’язань з ПДВ у разі ввезення на митну територію України товарів у міжнародних поштових та експрес-відправленнях, у несупроводжуваному багажі є дата подання контролюючому органу митної декларації або документа, який відповідно до законодавства замінює митну декларацію;

► викладення у новій редакції підпункту 196.1.17 пункту 196.1 статті 196 Кодексу, відповідно до якої не є об’єктом оподаткування ПДВ операції з:

● ввезення на митну територію України товарів, сумарна фактурна вартість яких не перевищує еквівалент 150 євро, у несупроводжуваному багажі;

● ввезення на митну територію України товарів, сумарна митна вартість яких не перевищує еквівалент 150 євро, на адресу одного одержувача - юридичної особи або фізичної особи - підприємця в одній депеші від одного відправника у міжнародних поштових відправленнях або в одному вантажі експрес-перевізника від одного відправника у міжнародних експрес-відправленнях;

● ввезення на митну територію України товарів, сумарна фактурна вартість яких не перевищує еквівалент 100 євро, для одного одержувача - фізичної особи в одній депеші від одного відправника у міжнародних поштових відправленнях або в одному вантажі експрес-перевізника від одного відправника у міжнародних експрес-відправленнях;

► доповнення пункту 198.6 статті 198 Кодексу такою нормою:

«Не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) відповідно до підпункту 191.1.2 пункту 191.1 статті 191 цього Кодексу оператором поштового зв’язку, експрес-перевізником»;

► визначення у пункті 200¹.3 статті 200¹ Кодексу, що в обрахунку реєстраційної суми не враховуються суми ПДВ, сплаченого (нарахованого) відповідно до підпункту 191.1.2 пункту 191.1 статті 191 цього Кодексу оператором поштового зв’язку, експрес-перевізником.

Зміни набирають чинності з 01 січня 2019 року.

Водночас, звертаємо увагу, що слід враховувати такі перехідні положення, визначені пунктом 68 розділу ХХ Кодексу:

▪ з 01 січня 2019 року по 30 червня 2019 року не є об’єктом оподаткування ПДВ операції з ввезення на митну територію України товарів, сумарна фактурна вартість яких не перевищує еквівалент 150 євро для одного одержувача – фізичної особи в одній депеші від одного відправника у міжнародних поштових відправленнях або в одному вантажі експрес-перевізника від одного відправника у міжнародних експрес-відправленнях;

▪ з 01 січня 2019 року по 31 грудня 2020 року норми пункту 180.2¹ статті 180 Кодексу та підпунктів 191.1.3, 191.1.4 пункту 191.1 статті 191 Кодексу не застосовуються;

▪ з 01 липня 2019 року по 31 грудня 2020 року нарахування та сплата ПДВ у разі ввезення на митну територію України товарів у міжнародних поштових та експрес-відправленнях, сумарна фактурна вартість яких перевищує еквівалент 100 євро для одного одержувача - фізичної особи в одній депеші від одного відправника у міжнародних поштових відправленнях або в одному вантажі експрес-перевізника від одного відправника у міжнародних експрес-відправленнях, здійснюються у порядку нарахування та сплати ПДВ, визначеному Митним кодексом України при ввезенні на митну територію України товарів у міжнародних поштових та експрес-відправленнях, сумарна фактурна вартість яких перевищує еквівалент 150 євро для одного одержувача - фізичної особи в одній депеші від одного відправника у міжнародних поштових відправленнях або в одному вантажі експрес-перевізника від одного відправника у міжнародних експрес-відправленнях.

Питання 3. Добрий день! Хочу запитати, як у 2019 році оподатковуються новорічні подарунки?

Відповідь. Вітаю!

З 01 січня 2019 року оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб (з урахуванням «натурального коефіцієнта» 1,2195) за ставкою 18 відсотків та військовим збором за ставкою 1,5 відсотків підлягатиме лише частина вартості дарунків (а також призів переможцям та призерам спортивних змагань) у негрошовій формі, що перевищує 25 відсотків мінімальної зарплати на 1 січня звітного податкового року, у розрахунку на місяць, тобто перевищує 1 043,25 гривень.

Відповідні зміни внесені Законом № 2628 до підпункту 165.1.39 пункту 165.1 статті 165 Кодексу.

Питання 4. Доброго дня! Мене цікавить, які зміни з 2019 року запроваджуються при заповненні форми № 1ДФ у зв’язку із змінами Довідника ознак доходів?

Відповідь: Добрий день!

Слід нагадати, що Законами України від 24 грудня 2015 року № 909-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році», від 23 лютого 2017 року № 1910-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування спадщини» та від 07 грудня 2017 року № 2245-VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році» внесена низка змін до Кодексу.

Так, статтю 165 Кодексу доповнено новими видами доходів фізичних осіб, які не включаються до розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку.

До них віднесено, зокрема, доходи:

• від операції з конвертації цінних паперів,

• від операцій з валютними цінностями,

• інвестиційний прибуток від операцій з борговими зобов’язаннями Нацбанку України,

• сума (вартість) благодійної допомоги, надана визначеній категорії платників податків.

Також був змінений порядок оподаткування доходів у вигляді спадщини (подарунків), отриманих від члена сім’ї другого ступеня споріднення.

Нові види доходів до внесених змін відображалися за загальною ознакою 127 «Інші доходи», що ускладнює проведення аналізу надходжень податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО).

Отже, виникла необхідність приведення у відповідність до норм Кодексу Довідника ознак доходів.

Наказом Міністерства фінансів України від 31 жовтня  2018 року № 863, який набирає чинності 01 січня 2019 року, внесено зміни до Довідника ознак доходів.

Зокрема, оновлено ознаки доходів: 113, 114, 143, 145, 149, 156, 160, 163, 183 та додано нові ознаки з 186 по 194.

Наприклад, за оновленими ознаками доходу з 01 січня 2019 року відображаються:

113 – дохід, отриманий платником ПДФО внаслідок прийняття ним у спадщину чи дарунок коштів, майна, майнових чи немайнових прав від члена сім’ї першого та другого ступеня споріднення відповідно до підпункту «а» підпункту 174.2.1 пункту 174.2 та пункту 174.6 статті 174 розділу IV Кодексу (підпункт 164.2.10 пункту 164.2 статті 164 та підпункт 165.1.15 пункту 165.1 статті 165 розділу IV Кодексу);

114 – дохід, отриманий платником ПДФО внаслідок прийняття ним у спадщину чи дарунок коштів, майна, майнових чи немайнових прав від фізичної особи, що не є членом сім’ї першого та другого ступеня споріднення, відповідно до підпункту 174.2.2 пункту 174.2 та пункту 174.6 статті 174 розділу IV Кодексу (підпункт 164.2.10 пункту 164.2 статті 164 та підпункт 165.1.15 пункту 165.1 статті 165 розділу IV Кодексу);

145 – сума, сплачена будь-якою юридичною або фізичною особою на користь вітчизняних вищих та професійно-технічних навчальних закладів за здобуття освіти, за підготовку чи перепідготовку платника податку, але не вище трикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01 січня звітного (податкового) року, за кожний повний або неповний місяць навчання, підготовки чи перепідготовки такої фізичної особи (підпункт 165.1.21 пункту 165.1 статті 165 розділу IV Кодексу).

Змінено також текст до ознаки доходу

127 – інші доходи, крім сум грошового забезпечення, грошових винагород та інших виплат, одержаних військовослужбовцями, особами рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ, Державної кримінально-виконавчої служби України, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, державної пожежної охорони, органів і підрозділів цивільного захисту, податкової міліції у зв’язку з виконанням обов’язків несення служби (підпункт 164.2.20 пункту 164.2 статті 164 розділу IV Кодексу).

Крім того, у новій редакції викладено Таблицю 2 «Довідник ознак податкових соціальних пільг» Довідника ознак доходу. При цьому значення та нумерація ознак не змінюється.

До уваги платників податків!

Перелік суб’єктів, які здійснюють авіапаливозабезпечення згідно діючого сертифікату на відповідність вимогам авіаційних правил України на здійснення наземного обслуговування, виданого уповноваженим органом з питань цивільної авіації, розміщено на офіційному веб-сайті Державної авіаційної служби України за посиланням https://avia.gov.ua/perelik-sub-yektiv-gospodaryuvannya-yaki-zdijsnyuyut-aviapalivozabezpechennya/.

Суб’єкти господарювання, які здійснюють авіапаливозабезпечення згідно діючого сертифікату на відповідність вимогам авіаційних правил України на здійснення наземного обслуговування, виданого уповноваженим органом з питань цивільної авіації (далі – суб’єкти господарювання, які здійснюють авіапаливозабезпечення), можуть здійснювати заправлення повітряних суден:

►або пальним, придбаним у інших суб’єктів господарювання;

►або пальним, яке належить іншим суб’єктам господарювання, на підставі укладених з цими суб’єктами договорів про надання послуг з заправки повітряних суден.

Відповідно до пункту 26 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – ПКУ) тимчасово, з 01 січня до 30 червня 2019 року (включно), для підтвердження цільового використання та погашення податкових векселів, виданих виробниками та імпортерами бензинів авіаційних або палива для реактивних двигунів згідно з п.229.8ст.229 ПКУ, такими виробниками та імпортерами мають бути подані контролюючому органу – векселедержателю копії первинних документів, які підтверджують здійснення реалізації або заправлення повітряних суден бензинами авіаційними або паливом для реактивних двигунів суб’єктами господарювання, які здійснюють авіапаливозабезпечення.

Первинні документи повинні підтверджувати переміщення бензинів авіаційних або палива для реактивних двигунів по всьому ланцюгу його постачання від виробників або імпортерів до суб’єкта господарювання, якому здійснено заправлення. Це, зокрема, але не виключно: видаткові накладні або акти приймання-передачі, залізничні або товарно-транспортні накладні, акти виконаних робіт, документи на заправлення повітряних суден (видатковий ордер, реєстр, карта, накладна тощо), зареєстровані акцизні накладні, складені на такі операції, також відповідні договори на реалізацію такого пального, на виконання послуг із заправлення повітряних суден.

При цьому у разі заправлення суб’єктами господарювання, які здійснюють авіапаливозабезпечення, повітряних суден пальним, придбаним у інших суб’єктів господарювання, обов’язковим є договір на реалізацію пального суб’єктам, заправлення повітряних суден яких здійснено. У разі заправлення пальним, яке належить іншим суб’єктам господарювання, обов’язковим є договір надання послуг з заправлення повітряних суден.

Інформація розміщена на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням http://sfs.gov.ua/nove-pro-podatki--novini-/363794.html

Затверджено переліки відходів та брухту чорних і кольорових металів, операції з постачання яких тимчасово звільняються від оподаткування ПДВ

ДФС України щодо порядку застосування тимчасового режиму звільнення від оподаткування ПДВ для операцій з постачання, у тому числі операцій з імпорту, відходів та брухту чорних і кольорових металів, визначеного пунктом 23 підрозділу 2 розділу XXПодаткового кодексу України (далі – ПКУ) листом ДФС України від 08.01.2019 № 416/7/99-99-15-03-02-17 (далі – Лист № 416) повідомила наступне.

Законом України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII«Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів», який набрав чинності 01.01.2019, продовжено до 01.01.2022 дію тимчасового режиму звільнення від оподаткування ПДВ для операцій з постачання, у тому числі операцій з імпорту, відходів та брухту чорних і кольорових металів, визначеного пунктом 23 підрозділу 2 розділу XXПКУ.

Переліки таких відходів та брухту чорних і кольорових металів затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Дію постанови Кабінету Міністрів України від 12 січня 2011 року № 15 (зі змінами), якою затверджено переліки відходів та брухту чорних і кольорових металів, операції з постачання яких, зокрема операції з імпорту, тимчасово звільняються від оподаткування ПДВ, також продовжено до 01.01.2022 згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2018 року № 1177 (далі – Постанова № 1177).

Постанова № 1177 набрала чинності з 01.01.2019 (пункт 2 Постанови № 1177).

Враховуючи викладене, режим звільнення від оподаткування ПДВ, визначений пунктом 23 підрозділу 2 розділу ХХ ПКУ, поширюється на операції платників податку з постачання, у тому числі операції з імпорту, відходів та брухту чорних і кольорових металів, що здійснюються з 01.01.2019 до 31.12.2021 (включно).

Лист № 416 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/73129.html

Форма № 1ДФ: з 2019 року оновлено ознаки доходів

01.01.2019 набрав чинності наказ Міністерства фінансів Українивід 31.10.2018№863(далі – Наказ № 863) (зареєстрований уМіністерстві юстиції України28.11.2018 за№ 1352/32804), яким затверджено зміни до додатка до Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податкуна доходи фізичних осіб за формою № 1 ДФ (далі – ПДФО).

Нагадаємо, що Законами України від 24 грудня 2015року № 909-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році»,     № 1910 від 23 лютого 2017 року «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування спадщини» та від 07 грудня 2017 року № 2245-VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році» було внесено зміни до Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Зокрема, ст. 165 ПКУ було доповнено новими видами доходів фізичних осіб, які не включаються до розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника ПДФО. Так, до них віднесено такі доходи:

►від операції з конвертації цінних паперів,

►від операцій з валютними цінностями,

►інвестиційний прибуток від операцій з борговими зобов'язаннями НБУ,

► сума (вартість) благодійної допомоги надана визначеній категорії платників податків тощо.

Також був змінений порядок оподаткування доходів у вигляді спадщини (подарунків), отриманих від члена сім’ї другого ступеня споріднення

У зв’язку з цим, виникла необхідність приведення у відповідність до норм ПКУ Довідника ознак доходів.

Отже,Наказом № 863 до Довідника ознак доходіввнесено зміни, зокрема, оновлено ознаки доходів: 113, 114, 143, 145, 149, 156, 160, 163, 183 та додано нові ознаки доходів 186 – 194.

Водночасвнесено зміни і до таблиці з ознаками податкової соціальної пільги.

Слід зауважити, що форма №1ДФ іПорядок її заповнення та подання не змінилися.

Наказ № 863 опубліковано у бюлетені «Офіційний вісник України» від 21.12.2018 № 98.

До уваги платників акцизного податку –

отримувачів пального або спирту етилового!

Законом України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» внесено зміни, зокрема до п. 120².2 ст. 120² Податкового кодексу України.

Так, відсутність з вини платника акцизного податку, який отримав пальне або спирт етиловий, реєстрації в Єдиному реєстрі акцизних накладних другого примірника акцизної накладної/другого примірника розрахунку коригування протягом більш як 120 календарних днів після граничного терміну реєстрації другого примірника акцизної накладної/розрахунку коригування -

тягне за собою накладення штрафу в розмірі 2 відсотків суми акцизного податку з відповідних обсягів пального або спирту етилового, зазначених у такій акцизній накладній/розрахунку коригування.

 

Информация - Корисно знати

Наша адреса

49064, м. Дніпро,
проспект ім. Сергія Нігояна, 77

Приймальня:

(056) 720-99-20 

(056) 720-99-91

Сектор по роботі зі зверненнями громадян:

(056) 767-14-50

Черговий:

(0562) 52- 03-05

(056) 767 -26-17

E-mail: lensovet@ukr.net

 

Відвідуваність інтрернет - порталу


mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterСьогодні171
mod_vvisit_counterВчора1049
mod_vvisit_counterНа цьому тижні171
mod_vvisit_counterНа минулому тижні6689
mod_vvisit_counterВ цьому місяці19603
mod_vvisit_counterВ минулому місяці24438
mod_vvisit_counterВзагалі599389

Online (20 minutes ago): 9
Your IP: 34.237.76.91
,
Now is: 2019-09-23 03:40

Пошук